Söndag

Vi sitter inte i huset och kurar bland kartonger utan sitter fortfarande i lägenheten i ett hav av oreda och packade saker. Igår var vi redo att börja flytta saker och ringde till paret som vi köpt huset av. Vi har ju skrivit på papper att vi får huset från den första oktober men paret var så snälla och ringde till oss och sa att vi redan kunde få flytta dit under helgen före. Så vi var inställda på det och packade efter det, men när Mattias ringer för att vi ska få nyckeln så håller de på att flytta ur och städa och var långt ifrån färdiga. Vi blev så chockade att vi bara sa jaha då flyttar vi in på måndag istället och gapade med munnarna som hungriga bebisfåglar. Så jävla surt kändes det. Mattias fick boka om vagnen och alla som skulle hjälpa till fick pusta ut ;) vi får ta med dem som kan imorgon. Det blir lite pusslande och vi har fått ringa in extrahjälp. Men Vi har fått en massa gjort ändå, det mesta är packat nu så efter vi varit till banken imorgon och fått alla nycklar och grejer så sätter vi igång för imorgon blir första natten i huset. Det blev tillåme lite tid över för övningskörning igår. Vi åkte väl 25 varv runt Bilprovningen innan jag kände att det fick vara nog. Man blir ju trött i huvudet på en gång när hjärnan får jobba på högvarv för att komma ihåg var gas, broms och koppling sitter ;) möhöhöö jag suger verkligen på att köra bil. Min systerdotter som snart fyller 16 och får börja övningsköra kommer ta det där körkortet före mig.

För att ha en litet avsked av vår lägenhet så hade vi nyss den sista middagen på balkongen med vinterkläder, filtar, tända ljus och Gorbys piroger. Känns lite konstigt, jag kommer till och med sakna det gröna kaklet i köket som jag avskytt så mycket.

Det kommer bli en helt galen dag imorgon så nu är det bäst att säga Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2012-10-05 @ 11:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0