Att fylla 25

Att fylla 25 har många nya intressanta delar, man blir påmind varje dag att man är närmare 30 än 20, antirynkkrämerna har blivit så många att de ramlar ur skåpet när man öppnar dörren, du visar ditt leg innan de ens hunnit titta på dig när du är på systemet...
 
Man blir lite mer stressad av att man nog snart måste skaffa ungar, annars har man blivit för gammal så man skrumpnat ihop där nere. När man var liten så sa alla i klassen att de skulle skaffa barn när de blivit 25. Nu är man 25 och jag börjar bli smått nervös när jag inte börjat få moderskänslor när jag ser en liten knodd på stan.
Många i klassen har redan hunnit skaffa 2-3 st. Jag har börjat fundera på att skaffa hund, kan vara en bra testrunda innan det verkligen är dax.

Man skäms när man inser att man egentligen börjar tycka om att gå på Silver Dollar (köttmarknaden), man börjar bli för stel för att dansa runt stängerna på Trädgården, plus att alla 18-åringar tittar snett när man slänger med håret och hoppar runt som en tok när man hör gamla godingar från 90-talet.

Åren börjar gå alldeles för snabbt, det är vinter-sommar, vinter-sommar hela tiden. När man va liten så va en månad som ett år idag.

Varje måndag börjar den nya dieten du ska köra med, du kanske klarar av förmiddagen sen så ursäktar du dig med att kinamaten är väl lite nyttigare än att köpa en pizza. Som du ändå kommer vräka i dig i helgen när du är som fullast, men de man inte kommer ihåg har väl aldrig hänt, eller?

Undra hur det känns att bli 30......gruvar mig redan...


Kommentarer
Postat av: Emily

haha oj oj anna...jag är snart där jag med...då rynkkrämerna ligger först på "things-to-buy-" listan och flygstrumpor som nummer två...



Kul kul blogg, sitter här på kontoret på Mallorca och skrattar för mig själv och saknar DIG!

KRAMAR!

2008-10-01 @ 16:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0