Monsterdisk

Har precis brottats med bakteriehärden i köket. Disk som stått sen i måndags (bjöd hem svärföräldrarna+farfar), som vi tagit lite i taget av varje dag. Men varje dag blir det ju ändå mer då man tyvärr måste äta själv också.
Jag tar tag i min köks-spray, sätter på mig diskhandskarna och sen är jag igång som värsta tornadon i köket.

Apropå middagen som jag hade här hemma i måndags så gick det såklart åt pipsvängen. Skulle prova mig på en potatiskaka som verkade hur lätt som helst. Men inte för mig...när vi skulle vända den i stekpannan så kom halva kakan ut och resten hade fastnat i botten som förstelnat kol. Jag fick lite snabbt panik då gästerna redan satt på plats o väntade med förtjusning på vad som skulle bjudas. 
Som värsta He-man drog jag fram en långpanna, slängde i potatissörjan, grädde o ost och skulle rädda fiaskot med en potatisgratäng....  säger inget mer.
...bara att det aldrig mer blir en potatiskaka lagad i mitt kök.
Tur att dom är härdade, M:s familj. Men ge mej lite fler försök så ska jag nog lyckas tillslut. Det ser ju alltid så bra ut i mitt huvud...men det blir aldrig så på tallriken. Jag tröstar mig med att dukningen blev fin iaf.




Kommentarer
Postat av: Anonym

HÖRRRU!!!! Var inte så hi,la kritisk. Det smakade hur gott som helst o det var väl det du hade tänkt . eller ??

Svärmor ;)

2009-02-13 @ 21:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0