Leksand

Nyss hemkommen från Leksand. Fan va mysigt det är där uppe. Och inte tala om midsommarfirandet dom har.
Det var fullt i Gropen som vanligt. Alla gör vågen och tar i från tårna när de hejjar på när majstången ska resas. I år va de allt några svaga gubbar som reste den...haha...tog ungefär en timme innan den hade svajjat klart och stog på plats.
Sen skulle de göra ett rekord i att hoppa grodorna runt stången, då sprang vi iväg fort som attan.

Vi har bara solat, ätit och mått allmänt gott. Men brännan jag fått är som vanligt inte att leka med.
Men nån färg vill man ju ha, även om det är skrikande tomatfärg. Man hoppas ju alltid på att det ska övergå till brun. Men en blinkning senare så har allt trillat av.
Men jag hörde från en jobbarkompis att man ska smörja in sig i olivolja, så nu är jag inpenslad och klar för grillen ;)
Hon hade fått tipset när hon va på Grekland från folket där. Då blev de inte att ömsa skinn.

Nu har vi börjat vår semester och det är så underbart att kunna njuta av solen.  Annars har jag alltid jobbat säsong och jobbat mest då alla andra varit lediga.

Grejerna från Ellos va jättefina, nöjd med alltihop. Så nu kanske jag klarar mig ifrån att ha abstinens varje gång jag går in i vardagsrummet. Mattias orkar leva med mig en vecka till innan ja hittar på nått annat. =)

       

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0