Studenten

Been there, done that. Loooooong time ago.
Ändå känns det inte länge sen man stod där och skrek halsen av sig. Vi hade inte ens kommit ner på stan innan rösten hade gett vika. Sen åt man sig mätt på dan, åt ännu mer på kvällen och sen kunde inte alkoholen göra sin verkan.
Jag var inte nöjd med min student.

På balen gick min klänning sönder efter bara två timmar. Man ska inte göra "August och Lotta" i ett korvfordral.
Sen köade man två timmar för att kunna ta dom där förbannade korten. Det såg ut som jag stått i en bastu precis innan blixten sköt iväg. Man hade kunnat spegla sig i mitt pannsvett. Min kavaljer hann smita innan vi ens tagit en dans, och inte då heller kunde alkoholen rädda mig att glömma för en stund att klänningen gått sönder mitt på magen.

Jag är nog mer glad att det är över. Det blir ALDRIG som man tänkt sig.

Men ikväll ska vi göra ett återlivningsförsök, vi äldre. Göra om studenten med bravur och utan svett och trasiga klänningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0