Fars dag

Hela dagen har varit uppbokad. Först en ledsen bebis som vaknat till och från hela natten sen:
07:00 upp ur sängen och sätta på bebis kläder och ny blöja, kommer på i panik att det är fars dag så jag börjar snickra ihop frukost åt Mattias när jag även kommer på mitt i lyxmackeihopbyggeprecisklart och nypressad juice att vi ska äta frukost hos mina föräldrar om en timme. Vi äter några tuggor var och slänger in resten i kylskåpet. Stressa, stressa, stressa!! (alla som har barn vet att det tar minst en halvtimme att bli klar och kan hoppa in i bilen)
8:30 hämtar släpkärra hos min syster
9:05 frukost hos mina föräldrar
Stress
11:00 hämta nya köksmöbler som är köpta på blocket i Sörvik (glömmer dessutom mobilen hemma så jag kommer inte ihåg adressen men vi skulle svänga upp vid sörviks plåt och leta efter ett hus med stor altan. 10 stora altaner senare hittar vi rätt hus)
13:00 kommer min systers sambo och barn och hjälper oss med renoveringen
17:20 lämnar släpkärran hos syster
17:25 åker in mot Ludvika
17:45 hämtar Rasmus och barnstol hos mamma och pappa som vi lämnat kvar för att få plats med bord och stolar
18:05 Middag hos Mattias föräldrar i Grängesberg
20:10 åker hem
20:35 bär upp soffa på övervåning
21:00 börjar ta hand om disken
22:00 klar med disk, ut med Rasmus på kvällsturen
22:49 ligger i sängen Zzzzznark!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0