Thaimat

Lagade nyss mat. Jag kände mig som en mästerkock när jag lagade ihop kyckling, kokosmjölk, röd currypasta, wokgrönsaker och sist men inte minst fisksås.
Riset blev som gröt och första tuggan smakade som att äta på en rå öring. Aldrig mer fisksås. Fy fasiken!
Min dröm att kunna bli bra på matlagning har åkt ner nåra snäpp.

Imorgon sätter jag igång med målning av kök. Ska lägga upp före och efterbilder sen. Jag hoppas verkligen att det blir bättre. Köpte en färg som heter Caffe Latte. Sen blir det gardinuppsättning.

På torsdag ska rasmus få sin 12-veckors vaccination. Sen kolla så att "bollarna" kommit ner. (Det vill säga att kulorna växt ner, många grejer när det gäller hanhundar, det är som med karlar)

Har börjat fundera på att skippa löshåret ett tag nu och klippa mig typ såhär:



Skulle va så skönt o få bort de slitna topparna, det vill säga hela håret kommer ryka ;)
Får klippa själv så lite blir kvar iaf...
Men vet att jag kommer ångra mig 3 dagar senare. Fan va hopplöst det är. Vilket problem man har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0