Första semesterdagen

Mattias lät mig sova ut till nästan tio idag. Han hade gått upp vid sju och gått ut med Rasmus sen hade han börjat städa lägenheten. Blev väldigt glad när jag vaknade så jag gjorde risgrynsgröt, kokade ägg och gjorde varma smörgåsar åt oss till en sen frukost!

Idag hade jag ju tänkt ha krafter för att storstäda och rensa i lilla sovrummet och nere i förrådet. Jag har ingen ork alls. Vill helst bara ligga i min sköna badenbaden på balkongen o läsa en bok.

Imorgon tänkte vi åka upp till sommarstugan i Leksand och klippa gräs. Borde nog spara orken till det och bara njuta av första lediga semesterdagen.

Om ni aldrig förut har firat midsommar uppe i Leksand så har ni missat nått. Det är helt underbart att vara där och dansa och skrika och hejja upp midsommarstången. De sänder från både tv och radio och det brukar vara flera tusen som är där och firar.

     




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0