Helg

Söndag morgon och jag har redan hunnit med bajsblöja och välling. Idag ska vi till Ikea och handla säkerhetsanordningar för Tuva. Hon har ju börjat snoka runt i rummen och hittat nya leksaker som lådor, kablar och vägguttag. Vi är lite gammaldags av oss och vill hellre hon leker med gosedjuren.
I fredags bjöd vi över mina föräldrar på mat och kortspel, vi skrattade mest hela tiden som vanligt.
Vi har lagt till en ny regel att den som kommer under hundra på plump ska få springa med dumstrut runt huset. Här vill man inte göra det eftersom var och varannan tant sitter med kikare och sen skvallrar vidare. Fast då är det ju bara som en helt vanlig dag i Marnäs!
Igår knatade hela lilla familjen Kullman-Janssons upp på stan och hämtade ut ett H&M paket med Tuviskläder.
Sen var vi överbjudna till mina föräldrar på fika, och det blev kortspel igen. Ingen kom under hundra så det blev Inge dumstrutelopp den här gången heller. (jag fick 101 och tackade gudarna)

Nu har lillan poopat igen känner jag, bara att väcka Mattias och berätta den underbara nyheten som väntar honom hehe!

Tuva fick en sommarjacka, baddräkt, klänning, kofta och ett linne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0