Helgen är över

Det bidde Inge halv åtta i fredags, vi kom hem så sent på kvällen och kände mig inte så lockad att laga mat och äta vid 22 på kvällen.
Så vi rotade fram lite strips och bratwurst istället. Sen när Tuva lagt sig så spelade vi kort och drack lite vin.

På lördagen var vi helt omotiverade och gjorde inget vettigt förrän jag började kocka i köket. Som vanligt när jag ska göra nått så blir det papphammar av allt. Förrätten blev vit sparrissoppa med tomat och vitlöksbröd. Till varmrätt slängde jag ihop biff med ugnsrostade rotgrönsaker och hasselbackspotatis och nån "himmelskt god" sås som inte smakade så himmelskt. Efter det var vi sprickfärdiga så vi slängde oss i soffan och tittade på sherlock Holmes 2. Sen kunde inte jag hålla mig utan tryckte i mig efterrätten som var pannacotta med färska hallon. Sen blev jag sprickfärdig igen. Andra efterrätten som jag lagade ( jag var nog väldigt sugen när jag skrev menyn) åt vi till frukost på söndagen, haha!
Jag som lyckats gå ner 3 kg har ökat 1,5 kg igen.
Men idag är jag igång igen och kör stenhårt!! Ända till imorgon då pappa fyller år och ska bjuda på bullar och smörgåstårta! Det är seriöst omöjligt att få bukt med fettet.

Igår möblerade vi om i vardagsrummet och soffan ska upp till sommarstugan tills vi hittat större boende. Nu ska vi tränga in ett matsalsbord istället så vi kan ta hem folk och umgås med eftersom det nästan varit omöjligt i det lilla köket.
Nu får det se ut som det gör. Känns som det är viktigare med umgänge än snygg inredning. :)
Efter ommöbleringen for vi till Kalle och Malin och fikade sen blev det hemgjord pizza hos svärföräldrarna. Det har varit en riktigt bra helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååååå så nyfiken jag blir :-P

2012-04-23 @ 11:23:25
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-04-23 @ 11:33:23
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0