Gammelfarmor

Idag har vi varit och hälsat på hos min farmor, va ju i december hon träffade Tuva sist. Hon tyckte hon hade växt jättemycket och va en så fin tös. Jag håller med ;)
Nu är hon snart uppe i 9 kilos klassen, så det är ett rekorderligt fruntimmer, lilla Tuva!

Nu har vi nog bestämt oss för att bo kvar där vi bor nu, iaf några år till. Vi ska renovera klart lägenheten så vi känner oss nöjda med den. Annars har vi varit på jakt efter en 4:a eller ett litet hus. Men jag trivs faktiskt här och vi hinner flytta senare när de rätta dyker upp.
Nu ska jag köpa ny spis och kyl/frys, lägga golv i hall och sovrum. Sen skulle jag gärna vilja ha panel i hallen så man slipper se sprickorna i väggen som blir när huset rör på sig.
Och om jag fick bestämma så skulle det bli nytt kakel i köket och nya bänkskivor i svart sten. För de nya vi har nu har vi bara krångel med.
Får bli sommarens projekt! Mattias blir överlycklig när jag kommer berätta va hans semester kommer innehålla, höhöhö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0