Plocka i ordning...

...finns det nå tråkigare än det? Man flyttar grejerna fram och tillbaka. Ganska ofta hittar man en sån där påse med småkrafs som man inte vet om man ska spara eller slänga. Kan ju vara bra att ha nått av de om sisodär 10 år när man är på väg och flytta och hittar påsen igen.
Tillslut tar man allt och slänger in i nått skåp när vel-orken slutat fungera.
Ibland får man lusten att skapa maj-brasa på gården för jag lovar att det är absolut inget jag kommer sakna, bara om jag har oturen och får upp ångan och börjar plocka i ordning och sortera igen.

Upphittade bra-att-ha-om-10-år-saker igår kväll på vinden:

Gamla skosnören som min sambo lovar att han ska använda

Min gamla kamera från 90-talet som jag inte kan slänga i fall jag mot alla odds får för mig att börja använda den igen fast det knappt finns företag som framkallar bilder från filmrullar

4 gamla mobiler som vi skaaa gå igenom ifall det ligger gamla bilder kvar

101 olika sorters skruvar

7 år gammal skokräm

Mina gamla körkortstillstånd som vi letat efter som galningar och tillslut fått gå om handledarutbildningen för att tillslut hitta dem i skurhinken igår kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0