Vaccination

Igår var vi i väg med Rasmus till veterinären, han fick sin 3-års vaccination. Snacka om nervös hund. Mattias skulle precis gå på toa och sekunden efter ropade dem upp oss att vi kunde komma in. Hunden tvärvände och skulle springa ut och i andra armen hängde Tuva på trekvart. Sådär fick jag stå till Mattias var klar och kunde ta Rasmus för han totalvägrade följa med mig och jag ville inte så gärna dra av huvudet på han, även fast vi var nära till hjälp om det hade hänt ;)
 
1 minut senare var det klart och han sa inte ett pip, duktig hund! Vi skulle fortsätta med bantningsmaten (då vi har sverigen tjockaste chihuahua) och jag som trott att han blivit för mager då han gått ner 6 hg. Två veterinärer kände efter och skrattade lite smått när jag trodde det var färdigbantat. Det var tydligen mycket fett kvar på den lilla stackaren.
 
Efter det besöket åkte vi till Björn Dynesius i Morgårdshammar och gick in för att välja golv och vägg till badrummet. Mattias hade inte så mycket att säga till om och jag fick välja som jag ville. Såklart lite vitt! :)
 
Det här golvet blir det:
 
 
Och den här färgen blir det till väggarna:
 
 
Kommer bli mycket bra! :)
 
 
Efter det hämtade jag ut nya vinterstövlar, men dom ska bli lika snabbt tillbakaskickade då Mattias inte vill att det ska se ut som jag ska ut och pimpla så fort jag lämnar ytterdörren.haha
Med åldern har jag märkt att man blir mer noggrann med att hålla sig varm och torr mot hur det var när man var yngre och bara skulle se bra ut. Så därför hade jag valt dessa stövlar, billiga och funktionella. Men de var lite stela och tunga så det blir nog ett par andra.
 
Så här ser de ut som kom med posten:
 
Dessa blir det nog istället, fortfarande varma och vattentäta då det är mitt krav:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0